Keelekümbluse
ja distantsõppe kõige suurem mure on olnud õpilaste
kõne arendamine. Me ei saa rääkida
sama palju kui koolis. Lahenduse leidmine oli viimaste nädalate
võtmeküsimus. Esiteks olid meil olemas onlinetunnid ja 1-5-12
lapsega gruppis oli võimalik
rohkem kuulata laste juttu ning arendada
vestlus. Kuid tagaplaanile jäid tagasihoidlikumad õpilased ning
kirjalike tööde osakaal oli ikkagi liiga suur. Appi tuli suulise
kõne salvestaja www.vocaroo.com –
õpilane saab lindistada oma vastuse, vajadusel
korrigeerida ja parandada. Seejärel saadab salvestuse lingi
õpetajale. Suurepärane võimalus – õpilane harjutab, loeb või
jutustab, muljetab või laulab . Igal juhul kõneleb!
Teine areng on
toimunud õpetaja esitlustes. Onlinetunnis osalevad õpilased
vahetult ja ei saa tundi uuesti kuulata. Videotund on parem lahendus.
Jutt on konkreetne, tundi saab korduvalt kuulata, video pausile
panna. Ning tänu kaasaaegsetele võimalustele saab
kõik ülesanded otse videotundi lisada. Selleks on suurepärane
tööriist H5P ja www.sisuloome.e-koolikott.ee. Nüüd olen
loonud interaktiivse sisuga videotunnid ja juhendid erinevate
vidinate kasutamiseks. Väga praktiline ja kiire. Isegi
klassijuhatajatundi meisterdasin “7B retseptiraamatu” ja
videotutvustuse, kus on distantsõppe oluline info ja
lingid. Selliste abivahenditega olen saanud luua distantsõppel
keskkonna, kus õppetöö sarnaneb enam-vähem koolitunnile.
Õpetaja selgitab , tutvustab, juhendab ja õpilane saab vahetult või
lindistuse abil vastata ja suheld.
Lugemine ja kirjutamine on ka head, kuid distantsõppe
tingimustes võtavad liiga palju
aega. Kuna lastel ei ole
eestikeelset keskkonda, kus keelt praktiseerida, tuleks leiutada
rohkem kõnearengut toetavaid võimalusi.
Interaktiivsete ülesannetega videotund
Videotund_klassijuhataja tund
7 B klassi oluline info on kogutud "Retseptiraamatusse"
Distansõppe ajal kehtivad reeglid, info, vajalikud lingid, oluliste keskkondade juhendid
on koondatud PDF kogumikku ja videotundi
Mis on olnud
loovat ja huvitavat? Mõnuga sukeldusime sõnade ja muusikamaailma.
Eesti keele tunnis oli teema „Helisev muusika“. Lapsed
koostasid www.padlet.com keskkonnas
eesti lauljate tutvustusi ning järgmine kord ootas neid üllatus.
Õpetaja valmistas töölehe vastavalt laste valikule. Nüüd tuli
minna tagasi Padletisse, kuulata kontserti ja täita tööleht
(Google Forms keskkonnas): leia
laulusõnade esitaja.
Inimeseõpetuse
tunnis harjutasime virtuaalset grupitööd. Lapsed said ülesandeks
luua esitlused ning leiutada viise, kuidas saaks klass sõbralikumaks
ja hoolivamaks. Laekunud ideed on võrratud ja väärivad kajastamist
laiemalt.
Darja esitlus on just kui kiri tulevastele põlvedele
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar